xyz12.jpg

Er du en af dem, der går og drømmer om en jagtrejse til det fantastiske og overvældende Canada, hvor naturen strækker sig over uendelige arealer og bjørnen kan gemme sig hvor end det skal være? Så er du langt fra alene. Rigtig mange jægere drømmer om deres livs oplevelse på en rejse til udlandet – men vil du have det bedste ud af din rejse, så bør du forberede dig hjemmefra. 

Forberedelse øger chancerne for succes

Jagtrejser er dyre og netop derfor bør du gøre alt, hvad der er muligt for at få det helt optimale ud af de muligheder du møder på turen. Man hører desværre om mange, der ikke får forberedt sig optimalt, fordi de undervurderer præcis, hvor fysisk krævende denne form for jagt er. Det kan ende med at jægeren selv må give op og sende sin guide ud for at sikre sig det trofæ, der er lovet og det er en rigtig ærgerlig afslutning på noget, der skulle være en helt fantastisk oplevelse. Men, hvordan kan du forberede dig hjemmefra, så du har de optimale chancer for selv at nedlægge det trofæ du drømmer om? Her kommer to rigtig gode råd:

Løber på sti

1. God søvn

En god nattesøvn sørger for at du er veludhvilet og at din krop har de bedste forudsætninger for at restituere i løbet af natten. Derfor er det rigtig vigtigt, at du har en god, komfortabel seng at sove i, når du begynder at træne op til en jagtrejse. 

Fordelen er, at det ikke nødvendigvis behøver at være dyrt og omstændigt at finde den rigtige seng, for en ganske almindelig boxmadras kan være tilstrækkeligt, hvis blot du vælger at kombinere den med den rette topmadras og en pude, der giver dig den rette støtte til hoved og nakke. Du skal selvklart ikke have din seng med, når du rejser, men du kan sikre dig, at du er veludhvilet og har en afslappet krop at starte på, så du bedre kan klare de forestående strabadser på turen.

Mennesker på løbebånd i fitnesscenter

2. God form

Hvad mange ikke tænker over er, at når du tager på jagt i lande, hvor der skal jages store dyr over store afstande, så skal du kunne gå mange kilometer om dagen med din oppakning på ryggen. Ofte er det i ujævnt og kuperet terræn, hvilket er utroligt hårdt for ben og fødder. 

Vil du ikke ende med ømme ben og værkende muskler allerede inden der bliver slået lejr den første dag, så bør du begynde at træne benene op til turen hjemmefra i god tid før turen. Du kan let træne på et løbebånd derhjemme med en rygsæk på ryggen. Så slipper du for skader på turen.